Skip to main content

Standard 4's Crush 🐾

 Helloo guys. Seperti tajuk, harini aku nak cerita pasal my crush masa darjah 4; Aman. Okay dah takde muqaddimah panjang-panjang, jom start je terus.

gambar ni macam tiber HAHAHAHAH tapi okay je kot sebab
Aman ni baik orangnya so yeah sesuai

Aman ni aku kenal masa aku darjah 4. Aman ni someone yang hitam manis (dia melayu tapi biasa laa budak laki kan, banyak main panas so dia macam coklat-coklat manis gitu kulitnya). Aman ni duduk sebelah aku masa darjah 4 dulu and Aman ni laa first kawan lelaki aku yang tak pernah ejek aku. Oh ya, kalau nak baca sikit yang aku kena ejek tu, aku ada buat confession kat sini so korang baca je sini and aku yakin korang faham jenis ejekan macam mana yang aku terima masa sekolah rendah dulu. Okay so dipendekkan cerita, Aman ni first kawan lelaki aku yang dia 'tak tengok kulit' bila berkawan and dia ni baik je, tak macam budak budak lelaki darjah 4 yang lain time tu. Budak laki lain suka cakap kurang ajar ngan perempuan, like tengking-tengking gitu en tapi dia ni set set cakap baik-baik je. Maybe sebab dia ni pun jenis macam pemalu-pemalu sikit aku rasa sebab tu dia senyap je tapi dia ada je kawan lelaki cuma masa ni aku rasa dia baik laa gitu so aku suka dia dari darjah 4. Perasaan tu on off sampai laa last aku jumpa dia masa tu kitorang amik result upsr. Tu laa last aku nampak dia. Masa darjah 4 sama kelas, darjah 5 tak sama, darjah 6 sama tapi darjah 6 ni aku macam tak rapat sangat ngan dia, biasa-biasa je. Entah lah weh, tak ingat sangat moment darjah 6 ni. Aku ingat yang darjah 4 tu pun sebab kitorang duduk sebelah-sebelah. Selalu laa tanya homework dah siap ke, main lawan flip pemadam sama sama aaa camtu. So itu laa last aku nampak dia; masa amik result upsr. Aman ngan aku ni biasa-biasa je tau akademik kitorang tapi masa dapat result upsr ni, Aman dapat 4A 1B and I got 2A 3B. Kira pandai laa weh dia ya Allah sedangkan dia bukan jenis serious belajar pun. Aku ingat lagi nama dia kena panggil naik atas pentas sebab dapat 4A. Zaman tu kitorang paling tinggi 5A so bila dapat 4A still antara yang the highest jugak laa and itu laa last aku jumpa dia. 

Masa form 3 tak silap aku, aku jumpa Facebook dia so aku add laa dia pastu aku pm dia. Disclaimer! Masa ni aku dah tak suka dia dah, aku just happy dapat jumpa kawan lama balik, tu je. Then aku cakap laa ' Hi Aman, ingat aku lagi tak?' then dia kata 'Hi, Raudhah. Eh, ingat ingat' haa gitu laa lebih kurang conversation nya ya. Aku pun tak ingat sangat dah. Benda dah lama + facebook Aman tu pun dah tak wujud dah so chat tu hilang. Then kitorang bertukar nombor pastu aku save laa nombor dia, then dia save balik mine. Then takde chat apa pun. Tak silap aku kan, aku ada chat dia dua kali tau before kitorang move ke WhatsApp. Like, mula-mula chat tu masa Form 3 pastu lagi sekali chat, through Facebook jugak masa aku pradip rasanya lepas tu terputus contact balik right after aku save number dia tu. 

After almost 2 years after that, Aman contact aku balik. Tiba-tiba do. Masa aku ada save number dia tu pun kan, ada gak aku perasan tiba-tiba number yang aku save tu dah takde dalam WhatsApp (nombor tu tak pakai WhatsApp so kena invite dia guna lah camtu). Aku perasan pun sebab aku jenis suka delete-delete nombor yang aku rasa aku dah lama tak nampak status dia ataupun nombor yang takde dp, haa memang aku delete. Buat semak je save. 

Fast forward lepas Aman contact aku tu, kitorang kerap jugak chat tapi tak kerap sangat, haa faham tak? sebab nak kata kerap gila tu tak tapi ada laa chat nya. Contoh dalam sebulan, boleh jadi dua tiga kali chat tanya-tanya khabar and boleh jadi dalam sebulan dan berbulan lamanya, tak chat langsung pun. This year je macam lain sikit sebab dia macam cerita kat aku laa, mak dia suruh dia sambung belajar lagi tapi dia dah taknak and decide untuk buat business. Last-last aku cakap laa ngan dia, aku dah habis cakap dah semua pendapat aku, sekarang ni kau pulak kena fikir nak teruskan life kau dengan pilihan yang mana. Sekarang ni (paling latest yang aku tau) dia nak sambung belajar kat mesir sebab dia ni dulu amik diploma quran something macam tu so maybe dia dapat tawaran untuk sambung sana or maybe dia apply laa kot? Entah lah, tak pasti.

Apa-apapun aku doakan yang terbaik untuk dia and masa depan dia. Benda ni memang dia takkan baca pun tapi aku just nak cakap thank you sebab jadi kawan yang baik untuk aku dulu. Thank you tak pernah ejek aku and still get in touch dengan aku. Semoga berjaya dunia and akhirat okay!

Popular posts from this blog

Pra Diploma UiTM πŸ’¦

Hi semuaaaaa ! Welcome back to my blog (macam biasa , aku akan buat macam ada fans sendiri hahahaha ). Harini aku nak cerita pasal Pra Pengajian Tinggi di Univeristi Teknologi Mara. Kiranya PPT ni merangkumi semua budak baru yang baru nak menempuh ke alam universiti iaitu budak Pra Diploma. Apa tu PPT ? PPT stands for Pra Pengajian Tinggi . Pengajian Tinggi tu apa ? Pengajian tinggi ni korang boleh assume budak-budak universiti laa. Kita kan ada SK (sekolah rendah / Sekolah Kebangsaan), SMK (Sekolah Menengah Kebangsaan) and after SMK we have IPT (Institut Pengajian Tinggi).  Result SPM teruk? Tak dapat UPU?  Habis Form 5 (habis SPM), ada banyak cabang yang korang boleh masuk untuk teruskan study korang di peringkat yang lebih tinggi. Jangan risau. Ni list tempat yang korang boleh pilih untuk teruskan study after SPM. a. Matriks b. Masuk uni (IPTA / IPTS) c. Masuk kolej kemahiran d. Politeknik e. Pra Diploma f. ILP ; Institut Latihan Perindustrian g. Sambung Tingkatan 6 (STPM / STAM)

Kolej Tun Fatimah UiTM Lendu, Melaka 🐣

  Hellooo everyone, assalamualaikum wbt. Entry kali ni diterbitkan (macam terbitkan buku pulak hsgshsgshsg) sebab aku nak cerita pengalaman masuk kolej Tun Fatimah di UiTM Alor Gajah (Lendu) di Melaka. Tujuan aku tulis ni sebab aku nak buat kenangan laa u first time masuk kolej selain Sabby (kolej Tun Sabariah dekat sini orang panggil Sabby). Other than that sebab bila aku Google, takde sangat blog cerita pasal Kolej Tun Fatimah ni. It is hard for me nak cari tahu pasal kolej ni since aku kan jauh stay Penang so memang aku Google je tapi takde sangat pun. Yang ada pasal Tasik Tun Fatimah, the haunted one. Belambak gilaa cerita hantu pasal tasik tu tapi aku tak baca laa nokkk, aku dah laa nak stay berdekatan sana jugak so aku tak rasa aku patut amik tahu benda-benda macam tu even aku ni suka jugak involve myself dengar / baca cerita-cerita hantu ni. Let us begin! Disclaimer: πŸ“ŒGambar-gambar ni diambil sendiri oleh aku masa aku stay kolej ni bermula daripada 9 Oktober 2022 hingga 27 Janu

Semester 3 Diploma ✅

 Hello everyone, assalamualaikum! Entry yang aku paling excited nak tulis tapi paaaaaaaaling lambat sekali nak tulis (taip) HAHAHAHAH. The reason why aku lambat sebab before this aku tulis 4 entries yang aku rasa macam kena update dulu before update entry semester 3 ni. Banyak benda nak cerita sebab semester 3 ni aku masuk college hehe. Nak masukkan gambar yang kat sana lagi, dengan gallery nya penuh 😭 so I need some times. Tapi for today aku nak update result semester 3 sebab aku nak dapat tarikh harini HAHAHAHAHA. Hi everyone. Harini 4/12/2022. Currently aku dekat Semester 4, week 7, harini ahad. Aku baru balik colour run ni hehe. Since emosi aku macam tak berapa nak okay so aku plan nak siapkan this entry. First thing first, memang semester ni (sem 4) dengan last sem (sem 3) sangat jauh berbeza ya. Sangat jauh beza. Apa yang jauh beza sangat tu? Layanan kawan kawan. Lain sangat. Oh sebelum tu, sorry kalau entry ni penuh 'emotion'? Haha taktau lah. Aku nangis dah tadi. Tak n