Skip to main content

Tea ☕

 Hello everyone. I'm Raudhah. Macam biasa, welcome to my blog. Salah satu tempat luahan aku selain Allah, my best friend, Fazlin and family aku? Family tu tak pasti ya. Aku ni okay je ngan mak ayah aku, cerita je semua benda tapi tak serapat yang bila aku rasa sedih, rasa nak nangis, aku boleh cerita ngan dorang, tak gitu. Mostly kalau aku nak nangis, memang aku nangis dalam bilik sorang-sorang je. Entry kali ni, banyak meluahkan rasa kekecewaan aku terhadap kawan-kawan aku yang aku rasa dah berubah mungkin? Sampai satu tahap aku menyesal sebab pernah rasa terlampau 'selesa' dengan sitauation masa semester 3. Bismillah, aku nak start cerita and aku harap dengan aku luangkan masa, tangguh sekejap nak buat assignmentssss ni, hati aku akan tenang sebab dah luah semuanya and aku terpaling harap aku tak mengumpat dorang ni kat siapa-siapa, cukuplah disini aku meluahkan perasaan. Semoga Allah jaga lidah aku, aamiin.

    Pokok pangkal bermulanya cerita ni bila kitorang berpecah. Aku ada cerita pasal ni dekat entry rumah sewa. Berpecah sebab Fareesha dengan aku masuk kolej, yang lain stay rumah sewa. Dari berlapan yang nak sewa rumah tu, jadi dorang 6 orang je. Start tu aku perasan layanan dorang (yang stay rumah sewa) dekat kitorang (aku ngan Far, yang stay kolej) ni lain tau. Before this, kalau kena form a group untuk buat any assignment, memang kitorang ni pilih set-set kitorang laa gitu. Sek kito jange pecoh. Yang ada dalam sek aku ni ada aku, Intan, Fareesha, Farhanah, Sarah, Nina, Bella, Tyra, Fatin Batrisyia, Fatin Areesa, Zakiyah and Wannad. Ramai jugok laa sek sek aku ni kironyo. Bila start dorang berenam (Fatin A, Fatin B, Wannad, Zakiyah, Tyra), memang dah pecah habis. Sarah ngan Nina lagi laa nyah, dorang tu sewa tah mana hala tah. Jauh gak dari UiTM ni tapi Nina ada kereta. Hence, Sarah ngan Nina dah memang tak wujud ah senang cerita. Dorang memang paling obvious HAHAHAHAHAHA even aku ngan Nina satu bilik dulu, tapi tak laa macam rapat gila-gila. Sarah ni dulu bilik sebelah aku, tapi dia lagi rapat gila ngan Nina tu. Vibe dorang ngam. Jenis suka benda -benda zodiac ni. Pernah je Nina tersalah tengok sign aku pastu dia kata dia macam takut sikit nak kawan ngan aku sebab zodiac sign kitorang ni macam tak compatible laa gitu, tapi disebabkan tersalah tu, lepas dah tau sign aku yang betul, terus macam okay je sembang semua HAHAHAHAHAHA. Sebelum-sebelum ni pun okay je weh cuma aku takde laa perasan sangat kan sebab aku bukan jenis into dengan benda-benda zodiac ni. Aku boleh kata aku tau ni lepas Nina ngan Sarah kasi explanation kat aku. Sebelum-sebelum ni aku just tau nama jelah weh macam Libra, Virgo, Capricon gitu. Okay, so memang Nina ngan Sarah ni bagi aku, memang takde rapat sangat laa ngan aku, biasa-biasa je. Weh tapi kan HAHAHAHAHA aku pernah buat satu benda ni.

    Kan dulu aku ngan Nina roommate, pastu aku memang dah agak dah si Nina ni memang nanti nya nak roommate ngan Sarah, aku memang dah boleh agak. Even dulu masa kitorang sebilik pun, Nina memang lepak bilik Sarah. Most of the time, aku sorang kat bilik aku tu. Sarah ni roommate dia Intan. Intan ni memang jenis balik rumah kalau weekend sebab Intan tinggal kat Melaka ni jugak. Dalam setengah jam camtu, so memang setiap weekend dia balik. Bila bilik si Sarah ni dah kosong, Ninan memang lepak ngan dia laa weh. Bukan buat apa pun kadang, alah lepak biasa tu weh. Nina main valorant, Sarah main game lain kat tepi dia, ataupun Sarah dengar lagu ke apa ke en. Kadang bersembang, aku pun kurang pasti lah apa dorang ni buat dalam bilik tu sebenarnya. Eh tapi jangan fikir bukan-bukan eh HAHAHAHAHA takde laa pulok deme tu nak buat benda bukan-bukan dalam bilik tu, hukaloh mung ni. Okay sambung, so based apa yang aku cerita ni, memang kita boleh agak kan dorang akan duduk satu bilik nanti. Masa kitorang dok cari-cari rumah sewa tu, memang Nina ngan Sarah tak pernah cakap pape pun. Diam je dalam group tu. Kalau mention nama Nina kat group tu, ada laa member tu reply, kalau tak memang diam tak berkutik. Sarah lagi lah nok, kau mention ke apa ke, memang member tak reply langsung. Punya tahap sakit hati tu sampai aku delete laa number member tu. Bukan apa tau, macam creepy pun ada do. Dok jadi pemerhati je haa. Kalau aku buat status, dia tengok je pun, apesal dalam group kalau orang mention / tanya kau tak boleh nak reply pape? Eee sakit lak hati kitew. Lagipun Sarah tu memang ada record yang sedikit buruk ya teman-teman. Macam mana aku tahu? sebab ada one day ni, ada aku ngan lagi 3 kawan aku, sek sek aku yang kat atas tadi jugok laa, cuma aku taknak mention nama siapa kan, sebab aku nak cerita kat entry ni pasal benda lain, ni dah masuk benda lain pulak haa. Okay ada satu malam ni kitorang sembang berempat, cerita punya cerita, rupanya cerita kitorang ni berlainan dengan cerita Sarah, ko paham tak. Contoh Sarah cerita kat aku, harini Nina makan tomyam ayam, dia cerita kat kawan aku yang second, Nina makan sup ayam, kat kawan yang third dia cerita, makan tomyam ayam ngan nasi putih, dekat kawan yang keempat ni, diia kata Nina makan sup ayam ngan nasi putih. Haaa gitu lah perumpamaan dia. So memang since that aku dah macam anti sikit dengan dia ni. Bukan apa nyah, benda buruk ni kita dah tau, baik kita jauhi ye dok.

    Oh ye weh lupa nak sambung cerita dorang tadi. Pendek cerita, masa kitorang dah jumpa rumah sewa tu and nak confirmkan siapa yang stay rumah tu, memang kitorang ni cari sekali laa untuk kawan-kawan yang lain en, macam nak duduk satu rumah sekali tapi Nina reply kat group kata mak dia dah cari rumah awal dah kat dorang masa sebelum cuti semester tu. Kiranya kan kitorang balik masa hujung semester kan, haa masak tu mak dah cari siap-siap, ikut yang aku faham and tahu gitu lah. Okay so Sarah and Nina memang totally out.

    Lepastu yang tinggal ni 9 orang. 9 orang tu pun ditolak lagi 6 orang (yang stay rumah sewa) and now tinggal laa 3 orang, aku, Fareesha dengan Intan. Aku ada 3 ni je sekarang :) Yang stay rumah sewa, memang totally berubah and idk why. First thing first kalau kena buat kerja assignment yang melibatkan group, mesti dorang akan pilih sesama dorang je. Alasan? senang nak buat kerja sama-sama, satu rumah. Mula-mula tu aku terfikir jugak macam, selama ni kita online, lagi lah masing-masing stay jauh, boleh siap je kejenya. Apa masalah tiba-tiba dah duduk satu rumah senang nak buat kerja sama-sama kan? Tapi makin lam aku stuck dengan persoalan tu, aku terfikir macam ye laa mungkin betul. Memang lagi senang nak proceed buat apa-apa sebab dekat, betul jugak dorang cakap tu kan. Aku macam takpe lah, positive je lah en. Cuma, 3 ke 4 hari lepas, dorang ni ajak untuk kitorang group sekali ngan dorang untuk buat assignment. Haaa mula laa kan aku ni nak persoal, haritu kau kata senang nak buat kerja kalau rumah sekali pastu asal ajak kitorang pulak ni? Bila aku borak dengan Intan, Intan kata sebelum tu dia ada cakap yang dia takde kawan kat kelas tu, kalau buat kerja assignment ke apa ke, memang dia akan tunggu hujung-hujung siapa yang tak cukup ahli group, dia akan join yang tu. Memang betul do yang tu. Memang Intan ni takkan masuk mana-mana group sampai laa sesiapa ajak dia and dia jenis okay je ngan semua orang. Pastu one of them kata laa, habis kitorang ni bukan kawan u ke Intan? In a good way laa, takde macam tak puas hati ke apa en, just normal tone pastu Intan kata, betul laa, selama ni mana ada I masuk-masuk ngan korang, korang pilih I, baru I masuk. Kalau tak, takdenya aku nak mesej korang tanya itu ini pastu dorang diam je. So disebabkan case ni laa kot buatkan dorang macam nak buat kerja ngan kitorang maybe? sebab aku memang perasan gila, kalau kena form group or cari partner untuk apa apa, dorang ni memang ngan sek sek demo jah haa ko faham tak? ngan budak budak serumah dorang je. Disini, dengan seikhlas hati aku mendoakan semoga dorang rasa apa yang aku rasa for the next semester, aamiin. 

    Second, terlampau berat mulut nak ajak kitorang lepak sekali. Memang weh betul cakap, dorang ni tak pernah pelawa kitorang naik kereta ngan dorang sekali. Dorang pun ngam ngam je dalam kereta tu, faham do. Depan 2 orang, belakang 4 orang tapi nyah, before this masa kitorang naik shuttle, ada je pernah aku riba si Fatin bsebab masa tu takde seat kosong. Kenapa masa tu boleh masa sekarang tak boleh? Ada je dorang tanya-tanya bila nak tidur rumah dorang tapi aku seboleh-boleh memang nak elak. Aku dah bagitau ngan Far, ingat Far, kita ni jangan susahkan orang lain. Nak amik dari kolej kitorang nak bawak gi kelas pun memang haram ah, tak pernah pelawa langsung. Okay laa, aku laa yang kena mengalah en sekarang ni, aku yang kena faham kereta dorang penuh, okay fine. Mula-mula tu ya sakit hati, tapi lama-lama tu okay aku faham and cuba untuk terima. Tapi. Ada sekali tu, masa tu hari kena amik peranti siswa tau. 5 of them dapat peranti siswa, sorang tak apply benda tu so dia nak tumpang bilik aku 'kejap' laa masa tu sebab kitorang masa tu ada kelas petang so kiranya dorang ni datang dari pagi, tunggu sampai petang untuk kelas pukul 2 japgi. Okay, kan kereta korang tu muat muat kan? Bila dah tolak sorang (yang duduk bilik aku tu), seat dia kosong kan? Apa salahnya korang ajak aku? Masalahnya kalau korang tak lalu kolej aku takpe jugak tau, ni memang dorang drop kawan kitorang yang tak apply peranti siswa tu je weh. Masa tu aku dah sakit hati dah weh, pagi pagi aku berjalan tu, jalan sorang ye nokk, jalan sorang sebab Fareesha tak apply peranti siswa pastu dia kan ada roommate so takde laa budak tu nak duduk ngan dia. Aku kan takde roommate so dia tanya aku, and aku jawab okay je laa en, why not. Bilik aku bukan ada siapa pun. Tapi aku memang terkilan gila dorang tak ajak naik sekali ngan dorang tu padahal kitorang nak pergi tempat yang sama untuk amik peranti siswa tu haih. Masa tengah jalan tu, memang aku je weh jalan sorang-sorang takde member allahu kata. Memang taktau lah nak cakap macam mana masa tu. Aku nampak macam budak budak nerd ko tau. Budak nerd yang sendu and lonely. Masa tu aku cuba tenangkan diri aku lagi, aku try untuk chill lagi walaupun aku dah sakit ya time tu. Aku whatsapp of them, aku cakap weh aku baru nak jalan ni, baru keluar kolej nak gi dewan syahbandar (tempat amik peranti siswa tu), boleh tak aku nak masuk beratur sekali ngan korang? Panjang do line. Aku tau line panjang sebab masa aku dah nak sampai tu, aku nampak line memang panjang gila kaw kaw punya nyah so aku mintak nak duduk sekali ngan dorang. Pastu kau tau dia reply apa? Weh ramai ah sini, tak boleh nak tolong. Depan belakang semua penuh orang. Camtu laa dia kata, aku pun tak ingat exactly apa chat masa tu. Lagi sekali aku rasa nak mengamuk. Weh, aku sorang je tau nak gi menyelit kat situ, bukannya 10 orang. Alah setakat sorang, takde nya orang yang beratur sekali ngan kau tu perasan tau aku ni nak meneyelit pastu aku tak reply rasanya chat dia tu. Aku biar je. Memang panjang gila ah line nak amik peranti siswa tu. Nasib baik kitorang takde kelas pagi, ada kelas petang pukul 2 tu je. Fast forward lepas dorang dah settle amik peranti siswa dorang, aku macam lagi separuh laa kat luar dewan tu nak masuk, pastu dorang jumpa aku. Dorang tanya, weh kau okay tak? Aku chat tak reply pun. Aku tau je dia chat bagitau nak sabun sikit sebab dia sakit perut so dia nak yakyak. Aku dah baca dah pun tapi aku tak reply, sakit hati punya pasal nyah. Geram tau, kau dah buat camtu kat aku pastu nak mintak mintak pulak. Bagi penampo satgi kang eyy. Aku buat layan tak layan je masa dorang cakap ngan aku tu. Aku admit ya aku memang agak biadap laa kat situ tapi agak-agak laa weh, geram tau. Menyampah, sakit hati semua ada. Balik aku amik peranti siswa aku tu, aku terus gi kafe jebat sebab lapaq ah weh, tak makan lagi pagi tu. Aku beli nasi kukus. Ngam masa aku nak scan qr code nak bayar tu, one of them call aku. Aku tak angkat ah weh. Satu sebab nak scan qr code tu, second sebab still geram. Kalau ikut boleh je en kalau aku ketepi sekejap bercakap ngan dia, tapi no, aku tak buat camtu. Lepastu yang lain pulak call, pun akuu tak angkat gak. Lepas aku dah settle bayar tu, aku call one of them, aku cakap, tadi masa kau call tu aku tengah scan qr pay, aku kat jebat ni beli nasi kukus pastu dia kata oh yeke, kitorang ingat nak ajak kau gi makan kat kafe dbukit pastu aku cakap aku dah beli dah nasi ni, korang pergi je, pastu dia kata okay pastu aku letak terus. The real me, bukan laa macam tu tau sebenarnya. Aku akan cakap, alaa yeke. Sorry weh bla bla bla. Aku boleh je nak cancel nasi kukus tu sebab abang tu tak bungkus lagi aku punya tapi aku taknak. Ngam ngam aku sampai kat bilik aku, dorang macam baru nak keluar, tadi kan dorang kata nak gi makan en so aku masuk aku letak barang-barang. Masa tu macam nak je terus buat perangai HAHAHAHAHA tapi tak, aku layan jugak dorang. Al maklum lah tetamu kan. Aku layan gak, so so, suam suam kuku je lah. Lega aku lepas dorang cau tu haih. 

    Kadang-kadang aku rasa, aku dah tak jadi diri aku tau. Aku selalu persoal diri aku kenapa buat camtu, tak baik tapi aku tak mampu. Lepas dah buat tu, baru aku nyesal tapi sedikit sebanyak puas hati jugak dengan apa yang aku buat tu hehe. Aku rasa bersalah kalau ter perli dorang, aku serba salah kalau aku layan dorang nak taknak, ya, aku mengaku, aku sangat serba salah.


To future me, ni pesanan aku untuk kau: Banyakkan join activity time degree nanti. Buat ramai kawan supaya kau tak rasa sunyi + rasa macam takde benda nak buat. Sibukkan diri kau, upgrade diri kau. Paling penting, jangan pernah rasa semua benda yang happy happy tu kekal selamanya. Macam mana ada nya pelangi selepas hujan, macam tu laa jugak ada nya hujan selepas pelangi. 


Hi guys. Aku decided untuk buat satu entry je bila bercakap berkaitan kawan-kawan aku yang aku rasa macam dah berubah. Entah lah weh. Tak faham dengan diri aku. Yang dekat atas ni aku type masa colour run (December 4, 2022), tapi harini baru aku post entry tu. Aku nak bebel lagi harini hahahaha. Harini (December 16, 2022) kawan-kawan aku kelihatan makan bersama-sama di bandaraya melaka ya HAHAHAHAHA aku suka laa ayat ayat baku + skema ni. Okay, sambung. Kalau haritu aku rasa geram dengan dorang, harini aku more to redha dah sebenarnya. Kalau difikirkan balik, buat apa dorang nak patah belakang balik untuk amik aku dengan Fareesha dekat kolej kan. Benda boleh pergi terus dari rumah dorang, kenapa nak patah balik pulak kan. Iya, aku tengah tenangkan hati and perasaan sendiri. Oh ya, nak mention gak. Terima kasih banyak banyak banyak dekat Intan, semoga berjaya laa dia kat dunia ngan akhirat. Baik sangat dengan aku ngan Fareesha sepanjang kitorang duduk kat kolej ni. Selalu gak dia pick up kitorang sebelum pergi kelas and selalu gak dia hantar kitorang time habis kelas. Pernah tumpangkan kitorang gi lepak mamak masa tu. Oh ya, tu first and last HAHAHAHAHA happy gila siot masa tu. Tu laa orang kata time belajar kena enjoy. Kalau orang tanya aku kenangan terpaling manis aku ada sepanjang diploma, aku akan cakap 'gi lepak mamak ngan classmates' HAHAHAHAHA sebab honestly for now, tu je yang ada. Masa semester 1 2 sampai 3 week 5, kitorang online. First time jumpa each other masa Semester 3 week 6. Masa tu lepas raya. Masa tu cuti raya seminggu. Ngam je lepas seminggu tu, kena masuk kolej. Haaa time tu first time. Masa tu semua duduk kolej sebab ye laa budak baru kan (kira baru laa jugak sebab ni pertama kali kitorang jejak kat UiTM Lendu ni) so masa tu memang semua mengharapkan shuttle. Takde siapa bawak kereta / motor. Fast forward, most of us tak dapat kolej so dorang stay rumah sewa. Haaa ni laa start dia. Detik detik betapa jealousnya hati kekanda melihat semua rakyat jelata kesana kemari pusing-pusing Melaka. 

        Ni lah natijahnya. Ni lah natijah keputusan aku untuk duduk kat kolej instead stay rumah sewa. Untuk umi and abi, aku korban perasaan remaja aku, perasaan nak bergembira ngan kawan-kawan dekat luar, perasaan nak merasa duduk rumah sewa dengan kawan-kawan, semua untuk umi abi. Aku korban satu-satunya masa muda aku yang aku takkan dapat ulang balik ni untuk umi dengan abi. Mula-mula aku tak dapat kolej. Lepas buat rayuan, Alhamdulillah dapat. Aku dengan Fareesha je dapat, lain semua tak dapat (yang geng geng kitorang laa). Aku boleh je choose untuk taknak duduk kolej. Boleh je aku cakap yang aku tak dapat rayuan kolej and teruskan duduk rumah sewa dengan kawan-kawan yang lain. Tapi tak. Tak weh. Aku bagitau dorang aku dapat kolej and aku nampak betapa bahagianya muka dorang masa tu. Ye laa, jimat banyak weh dari duduk luar. Aku ada buat calculation kat entry sebelum ni

        Semoga dengan pengorbanan yang aku buat ni, Allah pandang and kasi aku dapat dekan untuk semester ni, aamiin. Aku sedih weh. Sedih sangat. Aku pun nak macam kawan-kawan yang lain. Kawan aku yang lain en, semua kata dorang suka kawan dorang dok rumah sewa sebab kawan dorang yang suka bawak dorang keluar jalan time malam-malam / time weekend. Aku yang dengar ni mampu senyum je sebab tak boleh nak relate weh. Yang masa gi mamak tu pun masa tu petang and thanks lagi kat Intan sebab willingly bawak kitorang gi mamak naik kereta dia. Banyak pahala kau Intan. Aku doakan kau sentiasa dilindungi dari musibah musibah tak baik ni. Terima kasih banyak banyak ada ngan aku ngan Fareesha time kitorang perlukan kau. Terima kasih sebab tak berkira. Terima kasih, Intan. Masa gi mamak tu pun sebab masa tu kitorang baru habis case study 1, subject Madam Misyana pastu dorang ajak laa kitorang sebab dorang tahu Intan ada, boleh tumpang naik kereta Intan. Kalau Intan takde tu, memang takde nya weh dorang nak ajak. Pernah je ajak tidur rumah, cuma aku ngan Fareesha taknak susahkan dorang sebab ye laa kereta dorang Persona tu kan tak muat. Ngam ngam untuk dorang semua. Padahal dulu cakap boleh je duduk riba-riba.

            Kalau Allah takdirkan satu hari nanti if one of them terbaca lah penulisan aku ni, aku nak cakap yang benda ni aku tulis dalam keadaan sedih. Yang ni laa, yang kat atas tu masa aku geram. Aku tau korang baik je and benda takkan jadi macam ni kalau aku ngan Fareesha ada transport nak kemana-mana. Aku yakin kita akan rapat je macam biasa. Aku sayang korang walaupun aku geram + sedih dengan apa yang jadi. Tapi takpe lah. Lagi berapa weeks je nak habis. Sekarang week 9, next week pun nak balik dah for cuti christmas. Nanti nanti aku okay laa tu. Mungkin aku emo ni sebab ye laa, jauh dari parents, kawan-kawan pun seakan menjauh, siapa je tak koyak. Lately ni cepat je air mata aku jatuh sebab korang. Percayalah, aku pun sedaya upaya cuba untuk positive dengan semua benda yang jadi ni. Cuma tu laa, kadang aku tak mampu weh. Aku pun manusia kan.

            Untuk yang lain, yang baca blog aku ni, walaupun aku tak rasa korang akan baca sampai bawah ni sebab entry ni panjang en hahahaha aku faham. Aku cuma nak pesan, sentiasa hargai apa yang tengah jadi dalam hidup korang. Enjoy je weh sebab tu je pilihan yang kau ada. Benda sedih pun kena enjoy, benda rasa macam nak marah pun kau kena enjoy, benda yang kau rasa happy lagi laa kena enjoy kan hahahahaha. Last semester, masa semester 3 yang lepas raya tu, aku rasa happy gila sebab dekat ngan dorang. Selalu spend masa sama-sama sampai aku rasa macam 'alah takpe, next semester boleh happy happy macam ni lagi'

Aku salah. Ya, aku salah.

Popular posts from this blog

Pra Diploma UiTM πŸ’¦

Hi semuaaaaa ! Welcome back to my blog (macam biasa , aku akan buat macam ada fans sendiri hahahaha ). Harini aku nak cerita pasal Pra Pengajian Tinggi di Univeristi Teknologi Mara. Kiranya PPT ni merangkumi semua budak baru yang baru nak menempuh ke alam universiti iaitu budak Pra Diploma. Apa tu PPT ? PPT stands for Pra Pengajian Tinggi . Pengajian Tinggi tu apa ? Pengajian tinggi ni korang boleh assume budak-budak universiti laa. Kita kan ada SK (sekolah rendah / Sekolah Kebangsaan), SMK (Sekolah Menengah Kebangsaan) and after SMK we have IPT (Institut Pengajian Tinggi).  Result SPM teruk? Tak dapat UPU?  Habis Form 5 (habis SPM), ada banyak cabang yang korang boleh masuk untuk teruskan study korang di peringkat yang lebih tinggi. Jangan risau. Ni list tempat yang korang boleh pilih untuk teruskan study after SPM. a. Matriks b. Masuk uni (IPTA / IPTS) c. Masuk kolej kemahiran d. Politeknik e. Pra Diploma f. ILP ; Institut Latihan Perindustrian g. Sambung Tingkatan 6 (STPM / STAM)

Kolej Tun Fatimah UiTM Lendu, Melaka 🐣

  Hellooo everyone, assalamualaikum wbt. Entry kali ni diterbitkan (macam terbitkan buku pulak hsgshsgshsg) sebab aku nak cerita pengalaman masuk kolej Tun Fatimah di UiTM Alor Gajah (Lendu) di Melaka. Tujuan aku tulis ni sebab aku nak buat kenangan laa u first time masuk kolej selain Sabby (kolej Tun Sabariah dekat sini orang panggil Sabby). Other than that sebab bila aku Google, takde sangat blog cerita pasal Kolej Tun Fatimah ni. It is hard for me nak cari tahu pasal kolej ni since aku kan jauh stay Penang so memang aku Google je tapi takde sangat pun. Yang ada pasal Tasik Tun Fatimah, the haunted one. Belambak gilaa cerita hantu pasal tasik tu tapi aku tak baca laa nokkk, aku dah laa nak stay berdekatan sana jugak so aku tak rasa aku patut amik tahu benda-benda macam tu even aku ni suka jugak involve myself dengar / baca cerita-cerita hantu ni. Let us begin! Disclaimer: πŸ“ŒGambar-gambar ni diambil sendiri oleh aku masa aku stay kolej ni bermula daripada 9 Oktober 2022 hingga 27 Janu

Semester 3 Diploma ✅

 Hello everyone, assalamualaikum! Entry yang aku paling excited nak tulis tapi paaaaaaaaling lambat sekali nak tulis (taip) HAHAHAHAH. The reason why aku lambat sebab before this aku tulis 4 entries yang aku rasa macam kena update dulu before update entry semester 3 ni. Banyak benda nak cerita sebab semester 3 ni aku masuk college hehe. Nak masukkan gambar yang kat sana lagi, dengan gallery nya penuh 😭 so I need some times. Tapi for today aku nak update result semester 3 sebab aku nak dapat tarikh harini HAHAHAHAHA. Hi everyone. Harini 4/12/2022. Currently aku dekat Semester 4, week 7, harini ahad. Aku baru balik colour run ni hehe. Since emosi aku macam tak berapa nak okay so aku plan nak siapkan this entry. First thing first, memang semester ni (sem 4) dengan last sem (sem 3) sangat jauh berbeza ya. Sangat jauh beza. Apa yang jauh beza sangat tu? Layanan kawan kawan. Lain sangat. Oh sebelum tu, sorry kalau entry ni penuh 'emotion'? Haha taktau lah. Aku nangis dah tadi. Tak n