Skip to main content

Review & lelaki πŸ€”

Holla gais ! Dont you ever pelik kenapa malam ni aku menulis HAHAHAHAHA aku taktau ah kenapa. Nak kata bosan , aku nak tengok tiktok tau sebenarnya hahahaha tapi its okay laa , maybe mood aku nak menaip malam ni. Jadi , malam ni aku nak cerita tentang lelaki. Tapi sebelum tu , aku nak kabo ler yang malam ni aku pegi makan dekat area tahfiz Ustaz Abdullah Khairi yang bertempat di sekitar Tasek Gelugor , Penang. Kafe yang diberi nama PAKSY ni singkatan of pusat kecemerlangan As-Syafie. Macam tak kena en dengan shortform PAKSY tu hahahaha tapi its okay laaa. Makanan kat sana semua sedap sedap , berjenis laa orang kata. First time aku pegi sana hari bekerja masa tu. Lupa pulak hari apa. Masa tu aku makan fish and chip. Jujur aku cakap , aku takut sebenarnya nak try fish and chip kat mana mana kedai sebenarnya sebab aku takut dorang guna yang frozen yang macam nugget punya tu. Serious tak sedap. Nama pun fish and chip kan , kau guna laa yang ikan betul betul tu. Kebanyakkan kedai guna fish and chip yang daging dia tu macam fish ball punya tu tau. Sumpah potong selera nak makan. Aku boleh bad mood hahahahaha. Tapi yang dekat PAKSY ni , fish and chip dia is ikan yang guna untuk fish and chip , luar dia macam salutan nugget yang kita selalu makan tu. Boleh accept laa sebab dia guna isi ikan kan. Aku suka jadi aku nak bagi 9.5/10. Kenapa tak bagi 10/10 ? Sebab dalam dunia tiada yag sempurna wahai anak anakku sekalian HAHAHAHA. Takde ah , maybe sebab aku rasa fish and chip dia kecik tapi okay je sebenarnya. Biasalah tengah lapar en. Ceh , tiber jadi peng-review makanan pulak sekarang hahahahaha. Bagi aku , sangat okay do makanan makanan dia. Sedap pun sedap. Kau bayar makan tu , kau niat laa duit tu untuk budak budak tahfiz tu jugak apa salahnya kan. Ouh yaa lepastu , harini aku pergi makan sana lagi sebab abang aku kata jumaat , sabtu dan ahad lagi meriah sebab ada dalam 6 ke 7 gerai yang bukak sekitar PAKSY tu. Macam macam laa ada , waffle laa , dimsum laa , kuey teow dan sebagainya lah. Harini aku makan spagetti carbonara. Quite sedap do. Macam biasa laa , masa makanan tu sampai aku rasa macam sikit tau spagetti dia. Tapi lepas makan , kenyang dia sampai nak tidur kat meja tu jugak HAHAHAHA. Pastu masa lepas order tu ada laa ustaz Abdullah Khairi tegur. Comel do diaaaaa. Aku terpersona dengan senyum beliau HAHAHA. Manis wehhh , comel je. Sopan also do. Sangat berbeza ah dengan beliau bila bagi ceramah macam guna suara sumpah high pitch , aku yang tertidur masa ceramah pun terbangun HAHAHAHA. Kitorang ada amik gambar tadi dengan beliau tapi aku malaih laa nak boh tang ni satgi ramai kenai aku HAHAHA. Eh jap wehh ,aku nak menyertakan link pasal PAKSY ni. Ya aku tau blog aku ni takde siapa pun baca , tapi just incase laa korang berminat sila klik disini ya wahai pembaca blog ku. PAKSY tu bukan kedai makan je ada do. Tempat main futsal , court badminton dan lain lain laa. Klik je link kat atas tu okay. Aku dah tolong google kan untuk korang tanpa korang perlu menaip hihi. 

Okay jap apa kaitan dengan lelaki en ? Kaitan nya adalah begini tau. Tadi masa ustaz tangkap gambar dengan kitorang , aku rasa macam sedikit awkward sebab aku rasa macam wahhh , ustaz popular selfie ngan kitorang HAHAHAHA. Tak takkk hahahaha. Sejujurnya apa yang aku rasa is aura ustaz abdullah khairi tu. Aura orang yang baik baik , aura seorang yang soleh tau. Seronok nya kalau aku jadi bini dia. Eh ? HAHAHAHA. Okay okay , dia macam ni tau. Bila kita berdamping dengan orang yang selalu buat amal ibadah , diri dia dekat dengan Allah , of course kita akan rasa yang kita also nak buat baik , nak jadi baik. Sebab tu laa penting nya kita ni bergaul / berkawan dengan orang yang baik baik tau. Effect tu akan kena sekali dekat kita. Tadi kan , rami gila subhanallah budak budak tahfiz. Ramai lelaki yang remaja remaja ni , set set ustaz berjubah. Sumpah aku suka tengok 😍🀀 taste taste aku pun is lelaki yang macam tu. Suka yang berjubah , suka amik tahu tentang agama , bertanggungjawab dan sebagainya lah yang menjurus ke arah ustaz ustaz gitu. But paling penting yang bertanggungjawab laaa sebab bagi aku, tanggungjawab is satu benda yang besar. Tanggungjawab jaga solat, tanggungjawab jaga aku lepas kahwin, tanggungjawab jadi kacak sentiasa, tanggungjawab jaga hati aku dan sebagainya. Conclusion nya is, lelaki bertanggungjawab is my taste 😚 Okay raklu, ni draft so jangan pelik kenapa aku tiba tiba post dua entry dalam satu hari yang sama HAHAHAHAHAHA





Popular posts from this blog

Pra Diploma UiTM πŸ’¦

Hi semuaaaaa ! Welcome back to my blog (macam biasa , aku akan buat macam ada fans sendiri hahahaha ). Harini aku nak cerita pasal Pra Pengajian Tinggi di Univeristi Teknologi Mara. Kiranya PPT ni merangkumi semua budak baru yang baru nak menempuh ke alam universiti iaitu budak Pra Diploma. Apa tu PPT ? PPT stands for Pra Pengajian Tinggi . Pengajian Tinggi tu apa ? Pengajian tinggi ni korang boleh assume budak-budak universiti laa. Kita kan ada SK (sekolah rendah / Sekolah Kebangsaan), SMK (Sekolah Menengah Kebangsaan) and after SMK we have IPT (Institut Pengajian Tinggi).  Result SPM teruk? Tak dapat UPU?  Habis Form 5 (habis SPM), ada banyak cabang yang korang boleh masuk untuk teruskan study korang di peringkat yang lebih tinggi. Jangan risau. Ni list tempat yang korang boleh pilih untuk teruskan study after SPM. a. Matriks b. Masuk uni (IPTA / IPTS) c. Masuk kolej kemahiran d. Politeknik e. Pra Diploma f. ILP ; Institut Latihan Perindustrian g. Sambung Tingkatan 6 (STPM / STAM)

Kolej Tun Fatimah UiTM Lendu, Melaka 🐣

  Hellooo everyone, assalamualaikum wbt. Entry kali ni diterbitkan (macam terbitkan buku pulak hsgshsgshsg) sebab aku nak cerita pengalaman masuk kolej Tun Fatimah di UiTM Alor Gajah (Lendu) di Melaka. Tujuan aku tulis ni sebab aku nak buat kenangan laa u first time masuk kolej selain Sabby (kolej Tun Sabariah dekat sini orang panggil Sabby). Other than that sebab bila aku Google, takde sangat blog cerita pasal Kolej Tun Fatimah ni. It is hard for me nak cari tahu pasal kolej ni since aku kan jauh stay Penang so memang aku Google je tapi takde sangat pun. Yang ada pasal Tasik Tun Fatimah, the haunted one. Belambak gilaa cerita hantu pasal tasik tu tapi aku tak baca laa nokkk, aku dah laa nak stay berdekatan sana jugak so aku tak rasa aku patut amik tahu benda-benda macam tu even aku ni suka jugak involve myself dengar / baca cerita-cerita hantu ni. Let us begin! Disclaimer: πŸ“ŒGambar-gambar ni diambil sendiri oleh aku masa aku stay kolej ni bermula daripada 9 Oktober 2022 hingga 27 Janu

Semester 3 Diploma ✅

 Hello everyone, assalamualaikum! Entry yang aku paling excited nak tulis tapi paaaaaaaaling lambat sekali nak tulis (taip) HAHAHAHAH. The reason why aku lambat sebab before this aku tulis 4 entries yang aku rasa macam kena update dulu before update entry semester 3 ni. Banyak benda nak cerita sebab semester 3 ni aku masuk college hehe. Nak masukkan gambar yang kat sana lagi, dengan gallery nya penuh 😭 so I need some times. Tapi for today aku nak update result semester 3 sebab aku nak dapat tarikh harini HAHAHAHAHA. Hi everyone. Harini 4/12/2022. Currently aku dekat Semester 4, week 7, harini ahad. Aku baru balik colour run ni hehe. Since emosi aku macam tak berapa nak okay so aku plan nak siapkan this entry. First thing first, memang semester ni (sem 4) dengan last sem (sem 3) sangat jauh berbeza ya. Sangat jauh beza. Apa yang jauh beza sangat tu? Layanan kawan kawan. Lain sangat. Oh sebelum tu, sorry kalau entry ni penuh 'emotion'? Haha taktau lah. Aku nangis dah tadi. Tak n