Skip to main content

Why aku tulis blog πŸ”

Hi semuaaaaaaaaa ( ceh , macam ada fans laa pulaks hahahahahaha ) Nama diberi bermula dengan huruf R berbintikan seorang ayah yang nama nya juga bermula dengan huruf R ( aku harap korang tak kenal aku siapa hahahahaha ). Aku merupakan seorang pelajar dari universiti di Penang. Nanti aku cerita pasal uni aku okayyyy ( aku memang ada plan nak buat blog pasal apa yang aku tengah belajar sekarang hahahaha )


Okay so mari kita mulakan.

            Aku merupakan anak bongsu daripada 2 orang adik beradik. As anak bongsu ni , kau faham faham je laa , tak semua cerita anak bongsu ni bahagia. Macam aku , aku anak bongsu yang tersakiti hahahahahaha gituw ayat dia. Aku assume as aku yang tersakiti is sebab mak ayah aku jenis strict ( tapi ayah aku better ) mak aku tu , aku taktau ah nak cakap cemana en. Aku rasa en , maybe mak aku seorang kanak kanak yang tersakiti dulu kala so dia buat kat aku macam tu pulak. Maybe , i dont know. Aku cakap macam ni sebab en kalau aku macam malas basuh pinggan ke , merungut nak buat apa apa kerja rumah ke ataupun aku berkira ngan abang sebab asyik aku je kena buat kerja rumah then my mom akan cakap , dulu kami dok kena lagi teruk daripada hg , bersyukur laa banyak banyak ( yes , we are from utagha ). Jadi , kat sini korang nampak en yang mak aku dulu pernah tersakiti menjadi seorang anak. Haih , entah ah aku pun taktau nak cakap cemana. Tapi , ni lah salah satu sebab kenapa aku nak tulis blog. Nak meluahkan perasaan dengan cara menaip. Dulu , aku suka tulis ( takde ah dulu sangat hahahaha ) tapi lama lama minat tu macam hilang tau. Maybe sebab penat menulis kot. Jadi sekarang , aku nak menaip.

            Antara sebab lain is aku nak jadi seorang yang sangat pantas menaip di laptop ( atau komputer ). Aku baru je masuk study kat universiti kat Penang tu ( rasanya semua dah boleh agak yang umur aku 18 hahahahaha ) Kan aku baru je masuk study so aku bercita cita untuk jadi seorang pelajar yang siapkan assignment awal , nak dapat 4flat ( tak salah en berangan hahahahaha ) Jadi , kalau boleh aku nak siapkan semua benda secara pantas. Aku taknak ah tangguh tangguh kerja ni , nanti jadi makin belambak , aku jugak stress hahahahahahahaha.

            Ni maybe antara sebab lain aku buat blog. Aku nak abadikan kenangan aku semua dekat sini supaya one day , bila aku dah berjaya lalui semuanya , aku boleh ceritakan balik pada anak cucu yang betapa penat dan lelah nya nak hidup dekat dunia ni. Aku boleh tenung balik , satu per satu ujian dan kesusahan yang Allah bagi dekat aku supaya aku lebih bersyukur dengan nikmat yang aku peroleh pada hari itu nanti. 

            Okay laaa gais , aku got to go sebab aku nak update laa sikit blog aku en ( walaupun aku tau takde sape pun yang akan baca hahahahaha ) supaya aku makin semangat untuk menulis. Adios πŸ’–


Hii semuaaaaa ! Permulaan entry ni beriya lah aku nyaaa pun bagitau initial nama aku huruf R apa bagai tapi at the end sekarang aku letak jugak nama blog aku nama aku en HAHAHAHA takpe laaa weh, aku rasa takde siapa pun nak stalk aku en, i mean ada ke orang tiba tiba teringat nak search aku ni ada blog ke tak ? No, for sure tak. Aku ni bukan famous mana, cantik tu ya HAHAHAHA aku pun setakat ni takde laa nak letak gambar gambar muka sendiri kat blog ni en (buat masa ni) maybe kalau ada pun, aku tutup tutup laa sikit muka aku, risau laa jugak kan, mana tau. Kita takkan pernah tahu niat orang towards us en, so okay dah tu je nak bagitau kbye.

Popular posts from this blog

Pra Diploma UiTM πŸ’¦

Hi semuaaaaa ! Welcome back to my blog (macam biasa , aku akan buat macam ada fans sendiri hahahaha ). Harini aku nak cerita pasal Pra Pengajian Tinggi di Univeristi Teknologi Mara. Kiranya PPT ni merangkumi semua budak baru yang baru nak menempuh ke alam universiti iaitu budak Pra Diploma. Apa tu PPT ? PPT stands for Pra Pengajian Tinggi . Pengajian Tinggi tu apa ? Pengajian tinggi ni korang boleh assume budak-budak universiti laa. Kita kan ada SK (sekolah rendah / Sekolah Kebangsaan), SMK (Sekolah Menengah Kebangsaan) and after SMK we have IPT (Institut Pengajian Tinggi).  Result SPM teruk? Tak dapat UPU?  Habis Form 5 (habis SPM), ada banyak cabang yang korang boleh masuk untuk teruskan study korang di peringkat yang lebih tinggi. Jangan risau. Ni list tempat yang korang boleh pilih untuk teruskan study after SPM. a. Matriks b. Masuk uni (IPTA / IPTS) c. Masuk kolej kemahiran d. Politeknik e. Pra Diploma f. ILP ; Institut Latihan Perindustrian g. Sambung Tingkatan 6 (STPM / STAM)

Kolej Tun Fatimah UiTM Lendu, Melaka 🐣

  Hellooo everyone, assalamualaikum wbt. Entry kali ni diterbitkan (macam terbitkan buku pulak hsgshsgshsg) sebab aku nak cerita pengalaman masuk kolej Tun Fatimah di UiTM Alor Gajah (Lendu) di Melaka. Tujuan aku tulis ni sebab aku nak buat kenangan laa u first time masuk kolej selain Sabby (kolej Tun Sabariah dekat sini orang panggil Sabby). Other than that sebab bila aku Google, takde sangat blog cerita pasal Kolej Tun Fatimah ni. It is hard for me nak cari tahu pasal kolej ni since aku kan jauh stay Penang so memang aku Google je tapi takde sangat pun. Yang ada pasal Tasik Tun Fatimah, the haunted one. Belambak gilaa cerita hantu pasal tasik tu tapi aku tak baca laa nokkk, aku dah laa nak stay berdekatan sana jugak so aku tak rasa aku patut amik tahu benda-benda macam tu even aku ni suka jugak involve myself dengar / baca cerita-cerita hantu ni. Let us begin! Disclaimer: πŸ“ŒGambar-gambar ni diambil sendiri oleh aku masa aku stay kolej ni bermula daripada 9 Oktober 2022 hingga 27 Janu

Semester 3 Diploma ✅

 Hello everyone, assalamualaikum! Entry yang aku paling excited nak tulis tapi paaaaaaaaling lambat sekali nak tulis (taip) HAHAHAHAH. The reason why aku lambat sebab before this aku tulis 4 entries yang aku rasa macam kena update dulu before update entry semester 3 ni. Banyak benda nak cerita sebab semester 3 ni aku masuk college hehe. Nak masukkan gambar yang kat sana lagi, dengan gallery nya penuh 😭 so I need some times. Tapi for today aku nak update result semester 3 sebab aku nak dapat tarikh harini HAHAHAHAHA. Hi everyone. Harini 4/12/2022. Currently aku dekat Semester 4, week 7, harini ahad. Aku baru balik colour run ni hehe. Since emosi aku macam tak berapa nak okay so aku plan nak siapkan this entry. First thing first, memang semester ni (sem 4) dengan last sem (sem 3) sangat jauh berbeza ya. Sangat jauh beza. Apa yang jauh beza sangat tu? Layanan kawan kawan. Lain sangat. Oh sebelum tu, sorry kalau entry ni penuh 'emotion'? Haha taktau lah. Aku nangis dah tadi. Tak n